Raksts

TELIA LATVIJA ATTĪSTĪBU 2019.GADĀ NOTEIKS GLOBĀLĀS NEVIS VIETĒJĀS IKT NOZARES ATTĪSTĪBAS TENDENCES

11 Jan 2019

Komentārs laikrakstam “Dienas Bizness”
Mārtiņš Paurs, SIA “Telia Latvija” komercdirektors

“Telekomunikāciju jomā 2019. gads iezīmēs pavērsiena punktu, ko galvenokārt noteiks 5G tīkla tehnoloģiju attīstība, kas no plāniem pāries pie darbiem un pirmajiem praktiskajiem lietojumiem tieši 2019. gadā”, komentējot šī gada attīstības prognozes IKT nozarē, atzīmē Telia Latvija komercdirektors Mārtiņš Paurs.

“Taču galvenie spēlētāji šajā lauciņā ir tieši mobilo sakaru operatori. Telekomunikāciju jomā pasaulē eksistē teiciens Future is mobile jeb nākotne pieder mobilajiem sakariem. Tas nozīmē, ka fiksēto sakaru operatoriem, neskatoties uz to, ka pieprasījums pēc tiem vēl ilgu laiku būs stabils, to izaugsme būs iespējama tikai tad, ja tie vēl aktīvāk meklēs iespējas ar dažādiem pievienotās vērtības pakalpojumiem darboties jomās, kas ir daļā no telekomunikāciju ekosistēmas, taču tikai pastarpināti saistītas ar pašu kontrolētu tīklu noteiktā ģeogrāfiskā vietā.

Telia Latvija turpina būt spēcīgs spēlētājs korporatīvajā IKT tirgū, nodrošinot fiksētos telekomunikāciju, datu centru, mākoņpakalpojumu un drošības risinājumus, t.sk., aizsardzību no DDoS uzbrukumiem. Taču vienlaikus Telia Latvija, attīstot jaunus biznesa virzienus, jau dažus gadus aktīvi darbojas mediju pakalpojumu tirgū, jeb tieši – video satura apstrādes un izplatīšanas pakalpojumu jomā.

Tam ir vairāki iemesli. Jau šobrīd lielu daļu no kopējās pasaulē patērētās interneta kapacitātes aizņem video saturs, un šī proporcija palielināsies līdz vairāk kā 80% tuvāko pāris gadu laikā. Telia Latvija ir daļa no Telia Company grupas, kuras sastāvā ir pasaulē vadošais interneta tranzīta uzņēmums Telia Carrier, kas nozīmē būt ciešā kontaktā ar lielākajiem tiešsaistes video satura izplatītājiem, zināt to izaicinājumus un problēmas, kā arī gūt iespēju piedāvāt tiem risinājumu. Jau šobrīd šis segments ir kļuvis par lielāko Telia Latvija pakalpojumu portfelī, un ar visstraujāko izaugsmes potenciālu. Daži fakti – ar Telia Latvija palīdzību sagatavotais un izplatītais saturs tiek patērēts visā pasaulē – Eiropā, ASV, Ķīnā, Indijā, pat Filipīnās. Telia Latvija jau šobrīd straumē saturu apjomā, kas dažus desmitus reižu pārsniedz Latvijas tirgus ietilpību. Telia Latvija ir tieši vai pastarpināti iesaistīta teju 50 dažādu TV kanālu sagatavošanā visā pasaulē.

Turpmāka izaugsme atkarīga no pašu spējas turpināt izstrādāt un piedāvāt tirgū video satura īpašniekiem interesantus pakalpojumus, inovācijas. Arī no konkurentu aktivitātēm, jo, protams, neesam vieni šajā tirgū. Vienlaikus, arī no patērētāju paradumu maiņas – vai tā notiks tik strauji, kā prognozē tirgus analītiķi (atteikšanās no lineārās kabeļtelevīzijas par labu video satura patērēšanai tiešsaistē).

Telia Latvijā plānos 2019. gadā ir atvērt tās mākoņskaitļošanas punktu Kopenhāgenā, vienā no Eiropas vislabāk savienotajām pilsētām, ar mērķi spēt piedāvāt augsti prasīgiem klientiem pilnībā rezervētus risinājumus augstas bojājumpiecietības nodrošināšanai.”

Laikraksts “Dienas Bizness” 2019. gada 14. janvāris. Žurnaliste Anda Asere