Raksts

LATVIJAS PIETEIKUMS MEDIJU, IZKLAIDES UN TEHNOLOĢIJU PASAULĒ

16 Sep 2019

No 13. līdz 17. septembrim Amsterdamā norisinās pasaulē ietekmīgākā mediju, izklaides un tehnoloģiju izstāde IBC 2019. Katru gadu tajā piedalās teju 2000 pasaulē vadošie tehnoloģiju izstrādātāji un pakalpojumu sniedzēji TV un izklaides jomā, un to apmeklē gandrīz 60 000 šajā jomā strādājošu profesionāļu. Latviju jau vairākus gadus pārstāv 4 savā jomā starptautiski atzītas kompānijas – VESET, Stream Labs, SAF Tehnika un Telia Latvija.

Izstādes ietvaros norisinās arī konference, kurā raidsabiedrības, kabeļoperatori un multimediju satura ražotāji tiekas, lai ieskicētu nozares nākotni. Aktuālie temati šodien aptver plašu jautājumu loku, piemēram, kā jāmainās sabiedriskajiem medijiem, lai veiksmīgi pastāvētu nākotnē, kādi izaicinājumi un iespējas parādās ar 5G tīkla pieejamību, kādas iespējas satura patērētājiem rada interneta straumēšanas platformas un mākoņpakalpojumi, un vai nebūs tā, ka televizoru ražotāji jau pavisam drīz paši kļūs par kabeļoperatoriem un izkonkurēs šī brīža raidsabiedrības?

Telia Latvija komercdirektors Mārtiņš Paurs par dalību izstādē: “Jau trešo gadu ar Telia Latvija radīto video platformu Telia Media Services piesakām sevi ārpus Latvijas un Skandināvijas reģiona robežām. Tā kā lielākā daļa mūsu klientu nāk no Rietumeiropas, tā ir iespēja tos satikt vienuviet, iegūt jaunus kontaktus, padalīties ar saviem sasniegumiem, veidot ciešas saites ar citiem tehnoloģiju izstrādātājiem jeb t.s. ekosistēmu, padarot spēcīgāku nozari kopumā. Ieguvējs no tā ir cilvēks – TV un izklaides satura patērētājs.

Jau pavisam drīz satura patērēšanas paradumus mainīs mākslīgais intelekts, kas palīdzēs mums, piemēram, 90 minūšu garu filmu noskatīties 30 minūtēs, nezaudējot neko no sižeta un dinamikas. Un, kad paši nevarēsim izlemt, ko skatīties, mums tiks piemeklēts piemērots saturs atkarībā no garastāvokļa, laika prognozes, mūsu rītdienas plāniem. Jau šobrīd  80% no kopējā globālā interneta patēriņa ir video saturs. Tā radīšana, apstrāde un glabāšana prasa būtiski lielāku skaitļošanas un datu glabāšanas jaudu, kā vairums citu IKT jomu. Tieši tādēļ uzskatu, ka šī joma ir viens no dinamiskākajiem un resursietilpīgākajiem IKT segmentiem, kurā uzņēmumi var meklēt straujākas izaugsmes iespējas.

Pirms 8 gadiem Telia Latvija uzsāka darbu pie mākoņskaitļošanas resursos bāzētas video platformas izveides. Un jau tagad varam lepoties, ka mūsu klientu vidū ir pasaulē pazīstami TV kanāli un satura ražotāji, straumēšanas servisi, IP televīzijas pakalpojumu sniedzēji, kuriem  nodrošinām video signālu pārraidīšanu un izplatīšanu, dzīvo TV kanālu sagatavošanu, video satura glabāšanu un apstrādi, mediju bibliotēkas pārvaldības rīkus, drošības risinājumus. Mūsu konkurētspējas priekšrocība ir šo pakalpojumu nodrošināšana pēc principa “maksā par to, ko lieto”, spēja integrēt tīkla un mākoņtehnoloģijas un  kopējā risinājuma mērogojamība.”